Composició del Consell Escolar en els centres públics
1. El consell escolar d’un centre públic de primària està integrat per:
2. El nombre de representants del professorat no pot ser inferior a un terç del total de membres del consell, elegits pel claustre i en representació d’aquest.
3. El nombre de representants de pares i mares o tutors, en conjunt, no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell. Una de les persones representants dels progenitors la designa l’associació de pares i mares més representativa del centre.
4. Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius i la resta de legislació vigent.
5. El centre no pot modificar la configuració del consell escolar dins dels tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada. L’aprovació d’una modificació en la composició del consell escolar no entrarà en vigor fins al primer procés electoral que es dugui a terme després que s’hagi aprovat.
Un cop constituït, el consell escolar del centre ha de designar una persona que impulsi mesures educatives de foment de la igualtat real i efectiva entre homes i dones.
Membres del Consell Escolar de l’escola Sant Martí
Presidenta | Maria Peña Navarro |
Cap d'estudis | Toñi Rodríguez Sánchez |
Secretària | Asun Lorés Baldellou |
Sector mestres | Esther Manchón Marigó Oriol Oliva Latorre Dolors Ortiz Gimenez Marta Pertegás Martínez Pia Sierra Jover |
Sector pares i mares | Alicia Gil Garcia Eva Gutierrez Badia Núria Guasch Corominas Ana Maria Ramírez Moure |
Sector PAS | Núria Campanón Martín |
Representant de l'Ajuntament | Mònica Colls Pujol |
Representant AMPA | Rosa Maria Solà Maset |
Comissions
Comissió econòmica | |
Comissió permanent | |
Comissió de convivència | |
Comissió de menjador |
Funcionament del Consell Escolar dels centres públics
1. Les funcions del consell escolar són les que estableix l’article 148.3 de la Llei d’educació. A més, li correspon vetllar i donar suport a l’equip directiu per al compliment de la programació anual del centre i del projecte de direcció el qual, en el marc del projecte educatiu del centre, vincula l’acció del conjunt d’òrgans de govern unipersonals i col.legiats d’acord amb l’article 144.4 de la Llei d’educació. |
2. El consell escolar ha d’aprovar les seves normes de funcionament. En allò que no estigui previst s’han d’aplicar les normes reguladores dels òrgans col.legiats de l’Administració de la Generalitat. |
3. El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director o directora del centre o ho sol.licita al menys un terç de les seves persones membres. A més, s’ha de fer una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització. |
4. El consell escolar actua normalment en ple. Es poden constituir comissions específiques d’estudi i informació, a les quals, en tot cas, s’hi ha d’incorporar la direcció del centre, o en la seva representació, un altre òrgan unipersonal de direcció, un professor o professora, i un alumne o alumna o un representant o una representant de les mares i els pares. Els centres de titularitat pública, a més, hi ha d'haver preceptivament una comissió econòmica que supervisa la gestió econòmica del centre. |
5. Les decisions del consell escolar es prenen normalment per consens. Si no és possible arribar-hi, la decisió s’adopta per majoria de les persones membres presents, llevat dels casos en què la normativa determini una altra majoria qualificada. |
6. La convocatòria de les reunions s’ha de trametre per la presidència del consell amb una antelació mínima de 48 hores, juntament amb la documentació que hagi de ser objecte de debat, i, si escau, d’aprovació. El consell escolar es pot reunir d’urgència, sense termini mínim per a la tramesa de la convocatòria, si totes les persones membres hi estan d’acord. |
7. Quan en l’ordre del dia s’incloguin temes o qüestions relacionades amb l’activitat normal del centre que estiguin sota la tutela o responsabilitat immediata d’alguna persona membre de la comunitat educativa que no sigui membre del consell escolar, se’l podrà convocar a la sessió per tal que informi sobre el tema o qüestió corresponent.El Consell Escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. |
Les seves funcions són:
Participar en l'aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres. |
Participar en l'aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres. |
Avaluar l'aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre. |
Aprovar les propostes d'acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions. |
Intervenir en el procediment d'admissió d'alumnes. |
Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora |
Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes. |
Aprovar les directrius per a la programació d'activitats escolars complementàries i d'activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament. |
Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l'evolució del rendiment escolar. |
Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l'entorn. |
Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries. |
Comentaris recents